跳动的世界里,找你的频率

Still Alive - Lisa Miskovsky

Still Alive


Lisa Miskovsky


镜之边缘游戏主题曲,封面是游戏主角,一个妹子!!!我一直误会是唱歌的人...这首战歌很带感啊歌词啊音乐啊,中文翻译简直太棒了啊!!


I  have changed

我变了


I have changed

我变了


Just like you

就像你一样


Just like you

我们彼此彼此


For how long

有多久


For how long

到底有多久了


Must I wait

我们等待着


I know there's something wrong

久得令人万般疑惑


Your concrete heart isn't beating

你凝固的心不再跳动


And you tried to

你尝试着


Make it come alive

让它复苏


No shadows

扫去一切阴霾


Just red lights

红色身影闪过


Now I'm here to rescue you

我来了, 救你来了


Oh I'm still alive

啊,我还活着


I'm still alive

还活着


I can't apologise no oh oh

现在还不是道歉的时候,不是时候


Oh I'm still alive

我还活着


I'm still alive

还活着


I can't apologise no oh oh

现在还没到谢罪的时候,没到时候


So silent

虽万籁俱寂


No violence

冲突不在


But inside my head

但在我的脑海中,那声音


So loud and clear

回响得多么响


You're screaming

你的惊呼


You're screaming

你的尖叫


Cover up with a smile I've learned to fear

掩盖在你辛涩的微笑下


Just sunshine

看天朗气清


And blue sky

碧空万里


Is this all we get for  living here

难道我们的生活就如此?

 

Come fire

来一把火


Come fire

燃烧的火


Let it burn and love come racing through

让火焰燃烧,点燃人间真情


Oh I'm still alive

啊,我还活着


I'm still alive

还活着


I can't apologise no oh oh

现在还不是道歉的时候,不是时候


Oh I'm still alive

我还活着


I'm still alive

还活着


I can't apologise no oh oh

现在还没到谢罪的时候,没到时候


I've learned to lose

学会接受失败


I've learned to win

试着争取胜利


I've turned my face against the wind

任风吹拂我的脸颊


I will move fast

快点赶路也好


I will move slow

慢些缓步也好


Take me where I have to go

带我去需要我的地方


Oh I'm still alive

啊,我还活着


I'm still alive

还活着


I can't apologise no oh oh

现在不是道歉的时候,不是时候


Oh I'm still alive

我还活着


I'm still alive

还活着


I can't apologise no oh oh

现在还没到谢罪的时候,没到时候

评论(1)
热度(7)
©修羅八嘎 | Powered by LOFTER
返回顶部